Raashtram PBF
IndeksIndeks  PortalPortal  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Zawody i Ekwipunek

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

~Dusza Świata Raashtram~

avatar

Liczba postów : 767


PisanieTemat: Zawody i Ekwipunek   24.03.15 16:45

Zawody w Raashtram

Jeśli nie masz pomysłu na Zawód postaci, a chcesz się rozeznać, jakie są najbardziej potrzebne lub najczęściej spotykane w Raashtram, to oto lista proponowanych zawodów!

*Bogacz - ten tytuł oznacza, że osoba jest tak ubrana, zadbana i wypowiada się w taki sposób, że widać/słychać iż nie jest to prosty chłop czy mieszczanin.

Niektóre z zawodów niosą ze sobą dodatkowe możliwości i efekty.
    Myśliwy [∞] Mają sporo roboty, bo zajmują się polowaniami, odławianiem groźniejszych stworzeń no i to głównie oni dostarczają skóry, mięsa i inne "części" zwierząt wszelakim osobnikom jak handlarze, garbarze, karczmarze itp.
    Info: większa częstotliwość spotkań z bestiami/zwierzętami w fabule; możliwość proszenia MG o takowe eventy lub prowadzenia ich sobie

    Złodziej [∞] Są różne rodzaje przestępców. Niektórzy kradną drobiazgi z ludzkich kieszeni, albo po prostu włamują się do różnych miejsc. Jednak w centrum tego są Złodzieje. Niegdyś mieli własną brać. Obecnie zajmują się kradzieżami, włamywaniami, zleceniami, podmienianiem przedmiotów, czy nawet zmianami w księgach rachunkowych.
    Info: może sędziować sobie próby okradnięcia jakieś postaci, czy włamania się do jej domostwa i kradzieży - właściciel domu przed wykryciem/powrotem musi też sobie rzucić kostką

    Handlarz [∞] Obwoźni lub miejscowi. To dzięki nim mamy handel i to oni zaopatrują wiele osób w najróżniejsze dobra. Każdy zna miejscowych Handlarzy, a ci obwoźni bywają niekiedy bardzo sławni.
    Info: częściej może znajdować lub zdobywać różne przedmioty od Mistrzów Gry by potem sprzedawać je innym userom za monety

    Rzemieślnik [∞] Wykonuje na własną rękę różne rzeczy. Pracuje główne w swoim domu/mieszkaniu. Zajmuje się też naprawą najróżniejszych przedmiotów.
    Info: brak

    Stajenny [∞] Zajmuje się wierzchowcami, najczęściej przy gospodach i karczmach, ale czasem pracuje dla bogaczy. Dbają o zwierzęta, pilnują by się nie zastały w stajniach, a niekiedy i układają.
    Info: mogą ujarzmiać dzikie rumaki

    Kapłan [∞] Każda sfera ma własną religię, dlatego są różni Kapłani. Wszyscy jednak zajmują się tym samym - szerzeniem wiary wśród swych pobratymców, wyznawaniem jej, a także stosowaniem się do pewnych zastrzeżeń, które ze sobą niesie. Mają sporo przywilejów i z reguły są bardzo szanowani. To oni organizują różne festyny ku czci bóstw/bóstwa i święta z tym związane.
    Info: podlegają Arcykapłanowi swojej sfery

    Medyk [∞] Ktoś musi leczyć nas, jak się poobijamy, czy pochorujemy etc. Właśnie to robi Medyk. Niekiedy miewa czeladnika zwanego Zielarzem, który przynosi mu zioła, ale czasem robi to także sam. Leczy choroby, rany, skaleczenia i zatrucia. Nie tylko u ludzi, bo bywają też racy co pomagają zwierzętom.
    Info: znacznie częściej może wpaść w fabule na znane lub obce rośliny, może też prosić MG o takowy event lub samemu sobie rzucić kostką, czy coś znajdzie

    Rybak [∞] Łowią ryby oraz owoce morza z wszelakich akwenów wodnych, zaopatrują miasta i wsie w ryby. W zależności od miejsca i wielkości akwenu pracują samotnie lub na większych statkach z innymi rybakami i w otoczeniu marynarzy do ochrony.
    Info: znacznie częściej spotykają morskie stworzenia i mogą prosić o to MG lub samemu sobie rzucać kostką czy je spotkają

    Gwardzista [∞] Swego rodzaju "żołnierze" lub wojacy, którzy są głównym składem armii. Nie należy mylić ze strażą, chociaż mogą zostać przydzieleni do obrony miasta lub innych terenów do niego należących. Należą do Armii danej rasy (ogólniej, a nie pod-rasy) i podlegają Dowódcom.
    Info: brak

    Najemnik [∞] Ochotnicy walczący za pieniądze. Wynajmuję ich władcy do obrony miast, czy nawet prywatne osoby do strzeżenia karawany, pilnowania porządku w danym przybytku itd. itp.
    Info: niekiedy taki najemnik może dostawać monetę od swego pracodawcy

    Alchemik [∞] Badają właściwości roślin i wpływu kryształów na nie, tworząc przy tym najróżniejsze mikstury.
    Info: bardzo często mają okazję wpaść na nowe rośliny lub stworzyć nową miksturę

    Bard [∞] Uzdolnieni w różnych dziedzinach, jak śpiew, gra na instrumentach, taniec, a także w komponowaniu utworów. Główna atrakcja gawiedzi w gospodach i na rynku. Najwięcej legend i baśni przekazują właśnie oni. Niekiedy tworzą własne, na podstawie tego, co zasłyszeli tu i ówdzie.
    Info: mogą mieć udział w tworzeniu legend i opisów eventów, które potem przekazują w swych śpiewach by userzy wiedzieli gdzie się udać

    Karczmarz [∞] Najczęściej właściciele karczm i gospód, którzy pełnią swego rodzaju rolę barmana, a niekiedy nawet kucharza. Zatrudniają do pomocy różne osóbki i są zawsze na bieżąco.
    Info: posiada własną karczmę/gospodę, zatrudnia w niej innych i może dostawać niekiedy monety od MG lub różne info o eventach najbliższych

    Kuglarz [∞] Niezwykle uzdolnieni w różnych kierunkach osobnicy, którzy najczęściej mają rozbawiać publikę. Pracują prywatnie np. dla bogaczy, albo na własną rękę w gospodach czy rynku zarabiają na życie. Czasem tworzą nawet niewielkie trupy. Może ktoś stworzy cyrk?
    Info: w rzutach k6 na powodzenie w rozbawieniu kogoś ma bonus +1 do rzutu

    Kurtyzana [∞] To niezwykle stary zawód, gdzie kobieta lub mężczyzna zarabia na siebie swoimi wdziękami. Ale nie tylko chodzi tu o zarobek ciałem! Kurtyzany to też osoby, które potrafią słuchać i doradzać w problemach swym klientom. Wiele z nich ma głównie te drugie usługi niekiedy. Pracują głównie w Zamtuzach, Domach Uciech (bogatsze) lub Karczmach.
    Info: bardziej wymagające kurtyzany mogą za cielesne uciechy żądać od usera monet

    Skrytobójca [∞] Pracują głównie dla bogatych, a niekiedy nawet dla władców. To cienie, które specjalizują się w zabijaniu na zlecenie lub eliminacji osób zagrażających życiu lub pozycji ich mocodawcy. Znają się bardzo na miksturach i roślinach, ale jedynie tych trujących i leczniczych.
    Info: mogą tworzyć nowe mikstury lub odkrywać nowe ziółka; mają +1 w rzucie k6 na powodzenie w chowaniu się

    Płatnerz [∞] Mistrzowie stali i innego rodzaju żelastwa. Tworzą zbroje dla ludzi, czy zwierząt, a nawet broń białą.
    Info: Jeśli chcesz dodawać do przedmiotów Kryształy to dodaj do Płatnerza specjalizację "Jubilera" - będzie tyczyć się tylko kryształów i zaklinania, ale nie całego zawodu jubilera i nie wymaga bycia Bogaczem.

    Kowal [∞] Kształtuje przedmioty z metalu. W tym podkowy dla koni, ale także broń. Pracuje w kuźni. Miewa często Czeladnika do pomocy.
    Info: Jeśli chcesz dodawać do przedmiotów Kryształy to dodaj do Kowala specjalizację "Jubilera" - będzie tyczyć się tylko kryształów i zaklinania, ale nie całego zawodu jubilera i nie wymaga bycia Bogaczem.

    Garbarz [∞] Zajmuje się obróbką skóry, którą zdejmuje z upolowanych przez siebie zwierząt lub dostaje od myśliwych. Tworzy z niej niekiedy zbroję i odzież skórzaną, a nawet buty.
    Info: brak

    Strażnik [∞] Pracujący w Straży Gwardzista jest po prostu swego rodzaju obrońcą i milicją w jednym. Najczęściej działa w obrębie miasta. Pilnuje porządku zarówno w nim lub po prostu w danych miejscach. Może być oddelegowany do pilnowania chociażby wejścia do zamku itp.
    Info: brak

    Rolnik [∞] Prosty człowiek pracujący na wsi. Nie jest bogaty. Zarabia na życie ciężką pracą na roli i hodowlą bydła.
    Info: brak

    Pasterz [∞] Tak samo jak Rolnik, ale zajmuje się dbaniem o zwierzęta, hodowlą ich oraz opieką nad nimi. Handlują niekiedy produktami zdobytymi od hodowanych trzód.
    Info: brak

    Szlachta [∞] Może i nie jest to zawód ale bardziej "stan bytu"... jednak wiadomym jest, że większość osób szlacheckiego pochodzenia nie pracuje, a jedynie ew. ma jakieś zajęcia i hobby.
    Info: należy w KP ubiegać się o "bogacza" by móc być Szlachtą

    Służba [∞] Służą Szlachcie, jak i ogólnie osobom z tytułem "Bogacza". Niektóre rodziny od pokoleń służą danemu rodowi. Nie ma w tym nic uwłaczającego. Dobra służba to rzadki skarb!
    Info: mogą się umówić z userem na bycie jego służbą lub szukać na fabule

    Dyplomata [∞] Najmowani przez władców, jak i różne rody. Zajmuje się sprawami politycznymi mocodawcy, ogłaszaniem wieści, negocjowaniem pewnych zasad i ugód etc.
    Info: w rzutach k6 na powodzenie w przekonaniu kogoś, dostają +1

    Marynarz [∞] Członek załogi na którymś ze statków kursujących między sferami, lub takich na wodzie - czy to handlowych czy nawet rybackich. Mają jako takie przeszkolenie bojowe... lepsze to niż nic. Niektórzy z nich zostają z czasem Kapitanem statku.
    Info: brak

    Wędrowiec [∞] Podróżują i czerpią z natury tyle ile ta zechce im dać. Czasem wytwarzają rękodzieła, lub po prostu utrzymują się w inny sposób. Nie mają własnego domu. Domem dla nich jest cały świat.
    Info: brak

    Drwal [∞] Przynosi drewno do magazynu i rozkłada je na części pierwsze.  Czasem naprawia drewniane rzeczy jak np. stoły czy krzesła.
    Info: brak

    Gospodyni [∞] Zwykła kobieta pracująca w domu. Gospodyni może: uczyć dzieci (Opiekunka), nauczać dzieci (Nauczycielka), zajmować się czymś innym jako hobby.
    Info: brak

    Kucharz [∞] Mięso otrzymuje od myśliwych lub czasem sam poluje, a i uprawia często różne warzywa i owoce. Pracuje głównie w Gospodach i Karczmach, albo ma swój straganik na rynku.
    Info: brak

    Rycerz [∞] To połączenie Szlachty z Gwardzistami. Wyższej klasy wojsko królestwa, które działa bardziej indywidualnie i podlega bezpośrednio swym władcom.
    Info: brak

    Nauczyciel/Trener [∞] Nauczyciele lub tak zwani Trenerzy mogą nauczać wielu fachów. Szermierki, Zielarstwa itd. itp. Prowadzą niekiedy własną szkółkę.
    Info: brak

    Zaklinacz [∞] To oni zaklinają moce w kryształach żywiołów. Są to osoby z mocami lub umiejętnością zaklinania przedmiotów - niezwykle rzadkie zdolności. Mogą nimi też być wszyscy Mityczni, jeśli będą się odpowiednio długo uczyć zawodu.
    Info: to zaklinacze i mityczni oraz posiadacze mocy mogą przemienić kryształ żywiołu w kryształ z jakąś mocą.

    Jubiler [∞] Nie można żyć bez biżuterii oraz bogato zdobionych przedmiotów, a tym właśnie zajmuje się Jubiler i to właśnie sprzedaje.
    Info: tylko Bogacz może mieć taki zawód | Tworzą też przedmioty z KRYSZTAŁAMI!

    Naukowiec/Wynalazca [∞] Podlegają Badaczom Kryształów swojej sfery. Naukowcy pracują bardziej teoretycznie, a Wynalazcy wyniki badań Naukowców przerabiają na praktykę. Zajmują się zgłębianiem wiedzy o kryształach, ale także o Gethach i technologii tych istot oraz wieloma innymi aspektami.
    Info: Wynalazca może być twórcą cyborga/cyborgów

    Goniec [∞] Posłańcy od niedawna są bardzo potrzebni. Bo jak inaczej przesyłać wieści? Ostatnimi czasy ptaki przenoszące wiadomości często giną i zostają "zjadane"... Dlatego zainwestowano w Gońców.. to coś jak Poczta.
    Info: brak

    Łowca Głów [∞] Polują na poszukiwanych przestępców, a czasem nawet groźne zwierzęta. Podejmują prace zlecane im przez władców czy bogaczy, lub wypisane na tablicach przy gospodach, a potem z dowodem wykonania zadania, udają się do odpowiedniej persony po zapłatę.
    Info: jeśli jakaś postać będzie poszukiwana, to można mu zlecić wytropienie jej i przytaszczenie żywej lub martwej; mogą niekiedy dostać event z taką pracą lub o nią poprosić

    Zakonnik [∞] Zajęcie tylko dla Mitycznych. Jeśli nie mają typowego zawodu nigdzie i zamieszkują Mityczny Zakon to pełnią tam rolę Zakonników, czyli normalnych mieszkańców i pracowników Zakonu.
    Info: podstawowy zawód Mitycznych, jeśli nie robią czegoś innego i gdzieś indziej

    Kronikarz [∞] To praca w stylu Bibliotekarza i często także Pisarza. Niektórzy podróżują i spisują różne księgi, a inni prowadzą własne biblioteki i księgarnie.
    Info: duży udział w powstawaniu kronik

    Przykłady rzemieślników

    Z czasem możemy dodać nowe zawody, proponowane przez was.




Ostatnio zmieniony przez Raashtram dnia 26.03.15 10:32, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

~Dusza Świata Raashtram~

avatar

Liczba postów : 767


PisanieTemat: Re: Zawody i Ekwipunek   24.03.15 18:57

Propozycje Ekwipunku

Tutaj będą rodzaje ekwipunku, które wam proponujemy oraz jego przykłady. Naturalnie to tylko pomysły, które mają wam pomóc rozeznać się o co chodzi i ew. pomóc coś wybrać.
    >> BROŃ
    Broń Dystansowa: Długi łuk, Krótki łuk, Ciężka kusza, Lekka kusza, Proca
    Broń Mitycznych i Kapłanów: Berło, Laska, Różdżka, Kostur
    Broń Drzewcowa: Halabarda, Kosa, Włócznia
    Broń Obuchowa: Buława, Lekki korbacz, Ciężki korbacz, Maczuga, Lekki młot, Młot bojowy, Morgensztern
    Broń Sieczna i Kłuta: Długi miecz, Krótki miecz, Miecz półtoraręczny, Sztylet, Miecz dwuręczny, Rapier, Sejmitar
    Topory: Topór bojowy, Toporek, Topór dwuręczny
    Broń Podwójna: Kostur, Podwójny miecz, Podwójny topór, Wielka buława
    Broń Egzotyczna: (TYLKO JAKO NAGRODY) Kama, Kukri, Sierp, Katana, Wakizashi, Naginata, Maczeta, Bat, Łańcuch
    Amunicja: Bełty, Pociski, Strzały
    Ewentualny wygląd i opis zastosowania znajdziecie Tutaj.
    Można proponować inną broń. Broń sama w sobie nie dodaje bonusów do rzutów kostką!

    >> PANCERZE
    Lekkie: Przeszywanice, Zbroje Skórzane, Ćwiekowane Zbroje Skórzane
    Średnie: Koszulki Kolcze, Zbroje Łuskowe, Kolczugi, Napierśniki
    Ciężkie: Zbroje Paskowe, Zbroje Półpłytowe, Zbroje Płytowe
    Tarcze: Małe Tarcze, Duże Tarcze, Pawęże
    Ewentualny wygląd i opis zastosowania znajdziecie Tutaj.
    Można proponować inne zbroje i tarcze. Noszenie pancerzy w trakcie walki może wpływać pozytywnie na rzuty obronne i zmniejszać obrażenie, ale im cięższa zbroja tym bardziej ogranicza mobilność postaci.

    >> INNE
    Bojowe: Bomby, Granaty, Pułapki, Sidła, ...
    Alchemiczne: Zestaw alchemika, flakoniki, ...
    Specyficzne: Wytrychy, ..
    Pozostałe: Biżuteria, eleganckie odzienie, Krem na słońce, ...
    Zwierzęta: tylko zwykłe udomowione zwierzęta lub te z bestariusza, które da się udomowić, ale zdobywacie je w fabule
    Wierzchowce: Cały temat jest Tutaj. Nie każdemu zostanie przyznany wierzchowiec na starcie, nawet mimo zgłoszenia go.

    Przedmioty z Kryształami: np. broń czy pancerze wzbogacone o kryształ mocy dają mu nieco właściwości. Jak chociażby miecz płonący ogniem, lub strzała, która po zetknięciu z celem lekko mrozi itp. Nie mają "wbudowanych" zaklęć, a by z nich korzystać trzeba umieć korzystać z przedmiotów tego typu - samo posiadanie mocy nie wystarczy, bo wtedy możecie jedynie czerpać z mocy kryształ jeśli jest taka sama, jak wasze.
    Nie można brać ich na początku gry - zdobędziecie je w trakcie rozgrywki. Ew. Czaropisy i Żywioły mogą mieć jakieś pamiątki czy z kryształem ale głównie do czerpania mocy. By móc korzystać z broni z kryształami też muszą mieć zdolność używania broni z kryształami.

    >> Eliksiry itp.
    • Eliksir leczący drobne zranienia
    • Eliksir usypiający
    • Eliksir przeciwbólowy
    • Eliksir miłosny
    • Napar uspokajający
    • Mikstura lecząca średnie rany    
    • Wywar na gojenie ran
    • Wywar na przeziębienie
    • Mikstura wzmacniająca
    • Mikstura lecznicza
    • Mikstura usypiająca
    • Napar ziołowy na chrypkę i ból gardła
    • Mikstura pobudzająca
    • Mikstura antykoncepcyjna
    • Słaba trucizna
    • Antidotum na jad Nashora
    • Antidotum na jad wielu węży
    • Mikstura do walki z trucizną
    • Trucizna paraliżująca
    • Antidotum na paraliż
    • Balsam na słońce
    • Olejek nawilżający
    • Maść na lekkie rany/siniaki
    • Korzeń lulka czarnego
    • Perfum otępiający umysł


    Z czasem może pojawić się więcej propozycji.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 

Zawody i Ekwipunek

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Raashtram PBF :: 
Organizacja
 :: 
Almanach Raashtram
 :: Kompendium Wiedzy
-



USEROWETECHNICZNE FABULARNEMECHANICZNE

Specjalna Wymiana



STRONY PARTNERSKIE


Eden



BFF Fora i Grupy




Fundacja dla Zwierząt Animalia

Forum (c) praca różnych autorów, w tym: Althei, Ethilinn, Gloriena, Anzhela itd.
Zainspirowały nas Legendy Raashtram
Pictures on this phorum do NOT belong to us and we do not own any rights to them.
Prosimy nie kopiować prac z tego forum. Także kodów!
Kod ogłoszeń jest oryginalnie z VPV,pracowali przy nim Drzuma i kilka innych osób z czarta.