Raashtram PBF
IndeksIndeks  PortalPortal  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Niezbędnik Wydarzeniowy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

~Dusza Świata Raashtram~

avatar

Liczba postów : 767


PisanieTemat: Niezbędnik Wydarzeniowy   26.03.15 17:58

Kostki

Na forum mamy wbudowane kostki. Umożliwiają one sprawiedliwe sędziowanie MG, ale także pozwalają Wam sędziować sobie najróżniejsze akcje itp.
Mamy kilka rodzajów kostek. Rzucać można tylko przy tworzeniu postu - w edycji już się nie da, więc pamiętajcie o tym.
Ponadto jeśli rzucacie na efekty, to w poście musicie je opisać i nie edytujcie ich później - to można łatwo sprawdzić i MG/Admini będą czasem zerkać.
    Rzut na długość przygotowania mocy lub jej działania
    Kostka: k4
    Rzucacie głównie przy korzystaniu z mocy. Jeśli nie uda wam się rzucić zaklęcia od razu to musicie rzucić 1k4 by sprawdzić jak długo trwa jego przygotowanie (ile postów), a następnie jeśli to nie jest czar jednorazowy/permanentny to rzucacie 1k4 by sprawdzić ile postów będzie trwał.

    Rzut na powodzenie
    Kostka: k6 -> 1-3 nie | 4-6 tak
    Najczęściej używana kostka na forum. Zawsze, kiedy MG, czy Wy, chcecie sprawdzić czy jakaś akcja itp. się powiodła - rzucacie 1k6. Dzięki temu nawet sami możecie oceniać własne walki bo przy pisaniu posta możecie za każdą akcję rzucić kostką 1k6 czy się powiedzie, a odpisująca wam osoba wie wtedy na co ma reagować i sama też potem rzuca kostkami i tak w kółko. Jeśli nie wiesz czy coś się uda, a próbujesz coś zrobić - rzuć 1k6. Możecie nawet rzucać nią w fabule dla zabawy, by urozmaicić grę, jeśli chcecie by to los miał wpływ na waszą grę, a nie tylko wy sami.

    Rzut na efekty - mniejszy
    Kostka: k8
    Bardzo często ten rzut następuje po rzucie na powodzenie, albo kiedy MG musi coś wybrać, bądź gdy sami chcecie się na coś zdecydować. Bywa też tak, że w trakcie pisania z kimś - np. potyczki itp. - też musicie ustalić efekty jakiegoś posunięcia - połowę wymyślacie wy, połowę wasz przeciwnik. Następnie osoba rzucająca pisze posta z opisanymi efektami do ośmiu lub mniej pól (jeden efekt może być do dwóch wyników np.) i rzuca 1k8. To najlepszy sposób ciekawego losowania mikstur, efektów różnych posunięć, czy urozmaicania fabuły!

    Rzut na efekty - większy
    Kostka: k12
    Tak samo jak powyżej w efektach mniejszych, ale jest po prostu więcej miejsca na efekty.

Kilka ważnych zasad, które "wypłynęły" w trakcie gry:

1. W trakcie gry na fabule, gdy rzucacie na jakiś efekt np. Uwodzenie, Perswazja, Zastraszenie itp. to kolejny rzut możesz powtórzyć dopiero, gdy minie przynajmniej 6 twoich postów w danym temacie.
2. W przypadku powyższych to po pierwszym rzucie wszelkie bonusy od umiejętności postaci jak uwodzenie, dyplomacja, charyzma itd. przestają działać, bo druga postać jest już "świadoma" tego, czego się na niej próbuje. Kolejny raz swych bonusów możecie użyć w nowej rozgrywce z tą postacią, w tej samej musicie już liczyć tylko na fart kostek.
3. Co do powyższych. Ty bonusów użyć nie możesz, ale druga postać nadal może użyć bonusów chroniących ją przed twoim czynem. Np. Wyczucie pobudek. Wyszło ci na kostce 4 w Uwodzeniu, nie możesz nic dodać już bo to drugi raz, ale się udało.. Niestety postać ma Wyczucie Pobudek i masz -1 do rzutu. Czyli wyjdzie 3. Niepowodzenie.
4. Więcej wyjdzie w praniu, lub pytajcie śmiało.





Ostatnio zmieniony przez Raashtram dnia 27.03.15 11:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

~Dusza Świata Raashtram~

avatar

Liczba postów : 767


PisanieTemat: Re: Niezbędnik Wydarzeniowy   27.03.15 10:51

Eventy

To wydarzenia organizowane na forum, które najczęściej mają duży lub mały wpływ na fabułę. Cechuje je kilka aspektów:
    • Ich powstanie ogłaszane jest w dziale Eventy u Kronikarza
    • Często są też zamieszczane w ogłoszeniach w "Wydarzenia"
    • W temacie Ważnych Nowości będzie dodawany post z informacjami, gdzie można zapisać się do eventu
    • Event wpierw pojawia się w Kronikarzu i tam należy się zapisać
    • Do Eventu trzeba się zapisać jeśli chce się brać w nim udział
    • Po zamknięciu zapisów powstaje temat na fabule, gdzie mogą pisać tylko zapisani i MG
    • Można pisać na fabule i w evencie, ale po ukończeniu eventu trzeba wyjść z fabuły wszędzie by potem móc wprowadzić zmiany, które zaszły na evencie
    • Eventy kończą się wieloma i dużymi nagrodami
    • Nie ma ustalonego końca eventu i niekoniecznie musi to być happy end - wy macie na to wpływ
    • Wiele akcji w Eventach, userzy mogą sami sobie sędziować rzutem na powodzenie, ale wszelkie dopiski fabularne i opisy wprowadza MG
    • W Evencie jest ustalona kolejność pisania, która może być zmieniana lub pominięta w razie czyjejś nieobecności
    • Eventy mają raczej mało miejsc na zapisy, chyba, że to WIELKI EVENT, który jest preludium do nowego rozdziału!
    • Należy pamiętać by dodać link do eventu w Kodeksie!




Ostatnio zmieniony przez Raashtram dnia 27.03.15 11:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

~Dusza Świata Raashtram~

avatar

Liczba postów : 767


PisanieTemat: Re: Niezbędnik Wydarzeniowy   27.03.15 11:00

Misje

To coś w rodzaju mini-evencików przeznaczonych dla jednej osoby i powiązanych z jej zawodem, hobby lub po prostu zamówionych przez nią. Oto, co je cechuje:
    • Można się po nie zgłosić w Fabule u Kronikarza w Zgłoszeniach do MG
    • Mistrz Gry sam może Was na nie wysłać
    • Najczęściej dotyczą zawodu/hobby postaci, ale możecie się zgłosić też po takie, które ich nie dotyczą
    • Tematy powstają na krótką chwilę i po zakończeniu misji wędrują do Archiwum
    • Nikt inny oprócz osoby, dla której jest misja i MG, nie mogą pisać w temacie
    • Czasem misja może być dla kilku osób
    • Misje dotyczą najczęściej polowań, szukania ziół, tworzenia nowej mikstury, odkrywania historycznych nowinek, pamiątek, szukania uciekinierów itd.
    • Na koniec są nagrody, niewielkie ale zawsze lepsze to niż nic
    • Misja może być rozpoczęta przez MG, ale większość czasu prowadzić ją sobie może Użytkownik - kostkami 1k6 i 1k8/1k12
    • Należy pamiętać by dodać link do misji w Kodeksie!




Ostatnio zmieniony przez Raashtram dnia 27.03.15 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

~Dusza Świata Raashtram~

avatar

Liczba postów : 767


PisanieTemat: Re: Niezbędnik Wydarzeniowy   27.03.15 11:01

Mini-Eventy

Coś jak Eventy z kilkoma wyjątkami, które opiszemy poniżej:
    • Nie są nigdzie ogłaszane
    • Nie ma do nich zapisów - po prostu się wchodzi
    • Są rozsypane po fabule - przed tytułem tematu jest: [ME]
    • Zawierają krótki opis w formie: wiersza, ballady, pieśni, plotki, plakatu, opowieści lub cytatu z gospody itp.
    • Niektóre z nich można odkryć dopiero po zasłyszeniu powyższego opisu w jakiejś gospodzie, czy gdzieś indziej
    • Mini-Eventy mają z góry zaplanowane, jak mogą się skończyć, czyli co czeka "na końcu", a najczęściej jest to jakaś nagroda
    • Wzięcie udziału w ME nie oznacza, że od razu się go przejdzie, czasem trzeba podchodzić kilka razy lub potrzeba do tego pomocy/odpowiednich narzędzi
    • Gdy ktoś bierze udział w Mini Evencie, nie można do niego dołączyć, chyba, że z góry się z tą osobą przychodzi
    • Po nieudanym Mini Evencie trzeba odczekać 5 dni w realu zanim znów spróbuje się w nim sił
    • Mini-Eventy najczęściej kończą się nagrodami, ale jeśli nie to i tak jakąś nagrodę się dostaje
    • Możecie proponować Mini-Eventy, ale nie bierzecie w nich wtedy udziału!
    • Nie zapomnijcie wpisać linku do mini-eventu (ukończonego pozytywnie) w swoim kodeksie!



Ostatnio zmieniony przez Raashtram dnia 27.03.15 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora

~Dusza Świata Raashtram~

avatar

Liczba postów : 767


PisanieTemat: Re: Niezbędnik Wydarzeniowy   27.03.15 11:01

Wtyki

Delikatnie mówiąc to "Wtykanie się MG w Fabułę", które charakteryzuje kilka cech:
    • Nigdy nie wiesz kiedy MG wetknie się do tematu
    • Są delikatne wtyki i tzw. "ostre" czyli konkretniejsze, na które zgodę możesz wyrazić w kodeksie
    • Nie można prosić o Wtykę
    • Wtyki ubarwiają fabułę, wprowadzają coś nieoczekiwanego lub.. robią wam na złość
    • Nie denerwujcie się na MG, że się "wetknął" do tematu i napisał, że np. "upuściłeś kufel z piwem na rozmówczynię" etc... Najczęściej losują efekt kostką, a potem edytują posta i dopisują tekst posta - na jednym najczęściej się kończy
    • Pamiętajcie, że jest to po to by rozgrywka zaskakiwała i działo się coś ciekawego, a nie wszystko po waszej myśli - w życiu tak nie jest, nigdy nie wiemy kiedy coś "pójdzie nie tak" itp.
    • Niekiedy wtyką może być znalezienie monet!
    • Wtyk nie dopisujemy w Kodeksie.. no chyba, że ktoś chce sobie jeden post na zbieranie wtyk zrobić albo jak dostanie nagrodę!

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sponsored content

~~




PisanieTemat: Re: Niezbędnik Wydarzeniowy   

Powrót do góry Go down
 

Niezbędnik Wydarzeniowy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Raashtram PBF :: 
Organizacja
 :: 
Almanach Raashtram
 :: Kompendium Wiedzy
-



USEROWETECHNICZNE FABULARNEMECHANICZNE

Specjalna Wymiana



STRONY PARTNERSKIE


Eden



BFF Fora i Grupy




Fundacja dla Zwierząt Animalia

Forum (c) praca różnych autorów, w tym: Althei, Ethilinn, Gloriena, Anzhela itd.
Zainspirowały nas Legendy Raashtram
Pictures on this phorum do NOT belong to us and we do not own any rights to them.
Prosimy nie kopiować prac z tego forum. Także kodów!
Kod ogłoszeń jest oryginalnie z VPV,pracowali przy nim Drzuma i kilka innych osób z czarta.